Honda CRF450R

Våre lett motorsykler A1
pris pr mnd*
kr.
Vår pris
kr. 104 990

Honda CRF450R

Til 2022 er den 449,7 kubikk store motoren med fire ventiler uendret, det samme med rammen – bortsett fra en oppdatert ECU-mapping som ytterligere forbedrer den lineære gassreguleringen fra forgjengeren.

Endringene som ble gjort til 21-utgaven var betydelige. En økning (opptil 0,6 kW) i toppeffekt over 5000 rpm ledsaget av et sterkere dreiemoment ved lavt turtall, CRF450R er utstyrt med tre nivåer av HSTC (Honda Selectable Torque Control) som arbeider for å minimere bakhjulsspinn og maksimere trekkraften. Funksjonen kan også deaktiveres.
HRCs Launch Control-systemet gir alle førere det beste alternativet for en sterk start og har tre moduser å velge mellom:

Nivå 3 – 8250 rpm, gjørmete forhold / nybegynnere.
Nivå 2 – 8500 rpm, tørre forhold / standard.
Nivå 1 – 9500 rpm, tørre forhold / ekspert.

I 2020-utgaven fikk Honda Selectable Torque Control (HSTC), og den var grunnlaget for CRF450RW HRC-racemaskinen som ble kjørt i 2019 MX GP World Championship av #243 Tim Gajser. I 2020 kom 2021-modellen av CRF450R som et resultat av hva Gajser og HRC lærte på den lange veien til sammenlagtseieren i 2019. 2022modellen er enda mer oppdatert.
Nye CRF450R har et bredt spekter av forbedringer og oppgraderinger. Hovedtemaet er «Razor-sharp Cornering». Sykkelen er nå 2 kilo lettere, takket være revidert ramme og underramme. Den nye rammen og svingarmens stivhetsbalanse, kombinert med en tightere chassisgeometri, større bakkeklaring og endringer i støtdempere, er alle endret for å levere en optimal svingytelse. Det betyr også en mindre sliten fører.  
 

Fullstendig fornyet

Takket være en smalere ramme på 8,4 kilo, er den nå slanket med 700 gram. Underrammen er nå 320 gram lettere. Mens vridningsstivheten er opprettholdt, har sidestivheten blitt redusert med 20 prosent for å øke svinghastigheten, grepet og styringsnøyaktigheten. Støtdemperne foran har nå en 5 mm lengre slaglengde, mens bakdemperen nå responderer raskere samtidig som den er slanket med 200 gram.  
Setet er kortere, lettere og 10 mm lavere bakerst for å gi større bevegelsesfrihet. Den nye maskinen er nå hele 70 mm smalere, og tørrvekten på nye CRF450R er 105,8 kilo – to kilo lettere enn den forrige modellen.
Bensintanken i titan er redesignet og rommer 6,3 liter. Styret kan justeres for fire ulike kjørestillinger. En helt ny rød grafikk kompletterer de skarpere linjene til 2021-utgaven av CRF450R.
Endringer i motoren

Til 2021 er fokuset på kraftleveringen i lav- og mellomregisteret, vektreduksjon og forbedring av svingkjøringen. Luftboksen har vokst fra 1,8 liter til 4,1 liter og toppytelsen over 5000 rpm er økt med 0,6kW.
Den største endringen er de doble eksosportene. Disse er ovale for å gi forbedret ytelse. Vekten for eksossystemet er ellers redusert med 1,24 kilo.
En oppgradering som er hentet direkte fra Gajsers sykkel er hydraulisk clutch. Den forbedrer både kontroll og følelse i hendelen (10 prosent lettere). Clutchkapasiteten har økt med 27 prosent med en ekstra plate, og maksimerer kraftoverføringen og levetiden med en ekstra friksjonsfjær.
Boring og slaglengde er uforandret med 96 x 62.1mm. En girindikatorsensor gjør det mulig å bruke tre spesifikke tenningskonfigurasjoner for 1.-5. gir.   
Det er ellers gjort flere små endringer for å spare verdifulle gram, samtidig som vedlikehold og service er gjort enklere.
 

Oppgradert elektronikk

HSTC i CRF450R er uendret til 2021. Systemet arbeider for å minimere bakhjulsspinn og maksimere grepet. Løsningen byr på tre ulike kjøremoduser, men kan også deaktiveres. En oppdatering til 2021-modellen er plassering og betjening av de ulike hjelpemidlene. Betjening av Launch Control-indikator, EFI-varsler, EMSB-modusknapp (Engine Mode Select Button), LED-indikator samt HSTC-knapp er nå å finne på venstre styrehalvdel.
En ny mappingoppdatering til 2021-modellen gjør at HRC Setting Tool kan levere en Smoot-modus som gir en snillere gassrespons for uerfarne crosskjørere. Men man kan også bruke Aggressive-modus med hypersensitiv gassreaksjon og motorrespons for racekjøring.

2022 CRF450R
Girkasse Manuell
Sittehøyde 965
Førerkortklasse Ikke registrerbar
Annet
Bremser framme Enkel 260 mm skive
Bremser bak 240 mm enkel skive, enstemplet kaliper
Mål/Vekt
Bensintank 6.3
Motortype
Motortype Vannavkjølt, 4-takt, 1sylindret, DOHC
Start Electric with lithium-ion battery

Bilder

Kontakt info

Spør om tilbud

    Fornavn*

    E-post*

    Etternavn*

    Telefon*

    Merke og Modell*

    Din Melding

    Finansiering

    Vår pris kr. 104990

    Prisene er eksklusiv frakt- og klargjøringskostnader.

    Pris pr måned fra kr. Ta kontakt*

    *Forutsetninger for beregning av finansiering:

    • Nominell rente 5,8%
    • Etablering 2774,-
    • Tinglysning 1516,-
    • Egenkapital 35%
    • Terminer 84 måneder / 7 år

    Betalingsutsettelse 4, 6 eller 9 måneder.

    Handlekonto gir deg mulighet til å enten utsette betalingen eller å dele opp betalingen med faste månedsbeløp.

    • “Små” beløp (under kr. 50.000)
    • Inntil 9 mnd rentefri betalingsutsettelse
    • Fleksibel nedbetaling, fra kr 199 pr. mnd
    • Ingen årsavgift
    • Prisgaranti
    • Les mer om fordelene her

    Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon på våre nettsider skal være korrekt, men tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser, priser eller annen informasjon som fremkommer på våre internettsider.